یکی از مهم ترین دغدغه های کاربران پیامرسان های موبایلی این است که صاحبان پلتفرم مورد استفاده شان بیشترین سعی را در مشتری مداری و توجه به علایق و سلایق کاربرانش داشته باشد.
روحیه تنوع طلبی و دوستدار پیشرفت و به روز بودن -که ره آورد گسترش بیش از پیش فضای مجازی است- این آیتم را به پارامتری حساس در حفظ کاربران فعلی مسنجرها تبدیل کرده است و حتی در درازمدت می تواند اقبال به یک اپلیکیشن را تا حد زیادی تنزل دهد.
ارائه آپدیت های کارگشا و رفع کننده اشکالات به صورت مستمر -به شرط اینکه مانند سروش در کمتر از 24 ساعت دو به روزرسانی اجباری ارائه نکند!- و احترام به نظرات کاربران و گسترش خدمات نشانه این است که برنامه نویسان و صاحبان مسنجرها یوزرهای خود را دیده اند و به احترام آنها از خواب و خوراک خود زده اند تا با کاهش محبوبیت مواجه نشوند.
با مقایســه دو پیامرسان داخلی ایتا و سروش می توان چنیــن نتیجه گیری کرد که هر دو تاکنون توانسته اند حداقل های مشتری مداری را رعایت کنند لکن ایتا در این عرصه گویا موفق تر عمل کرده است.
ایتا و سروش
کانال رسمی ایتا دیروز در پیامی چنین نوشت:

*****
گزارش بروزرسانی:

به اطلاع کاربران گرامی می‌رساند اشکالاتی که روزهای اخیر در هنگام پاک کردن تاریخچه‌ی گفتگوی دو نفره و حذف کامل آن بوجود می‌آمد برطرف شده است

🔹پاک کردن همه‌ی پیام‌ها در یک گفتگوی دو نفره:

روش اول:
در صفحه اصلی برنامه روی نام مخاطب کلیک کنید و دست خود را نگه دارید. سپس «پاک کردن تاریخچه» را بزنید
 
روش دوم:
در صفحه‌ی گفتگو با مخاطب روی سه نقطه در بالای صفحه کلیک کنید و «پاک کردن تاریخچه» را بزنید

⚠️با این کار همه‌ی پیام‌ها فقط از اکانت شما پاک می‌شود و شخص مقابل همچنان تاریخچه‌ی گفتگو را می‌بیند

🔸حذف کامل گفتگوی دو نفره از صفحه اصلی برنامه:
یکی از دو روش بالا را انجام دهید و بجای پاک کردن تاریخچه، «حذف» یا «حذف گفت‌وگو» را بزنید.
***
پیامرسان ایتا همچنین چندی پیش با اخطاری به کسانی که قصد برهم زدن قواعد بازی داشتند چنین اعلام کرد:

***
⚠️هشدار مهم

🔹برخی افراد و مجموعه‌های فعال در تبلیغات، برای عضوگیری در کانال‌ها اقدام به ارسال انبوه پیام‌های تبلیغاتی به کاربران نموده و موجب نارضایتی سایرین می‌شوند

از عموم کاربران، بویژه مدیران کانال‌ها و فعالان تبلیغات درخواست می‌شود به موارد زیر توجه داشته باشند:

1⃣هر اکانتی که با ارسال پیام ناخواسته موجب مزاحمت برای سایرین شود، در صورت مشاهده توسط ایتا یا گزارش تعدادی از کاربران مسدود خواهد شد

2⃣شمارنده بازدید(View Count) مطالب کانال‌هایی که با این روش اقدام به تبلیغ می‌نمایند بصورت خودکار قفل می‌شود

لذا از مدیران محترم کانال‌ها تقاضا دارد نسبت به انتخاب روش تبلیغ خود دقت بیشتری مبذول نمایند
***

گرچه این پیام آخر کمی لحن تهدید دارد، اما آنچه باعث دلگرمی کاربران ایتا می شود این است که این تهدید متوجه متخلفان است نه کاربران عادی و آرام! این گونه هشدارها حتی در مورد تلگرام هم مشاهده می شد. در حقیقت این پیامرسان ها باید خود را ملزم به اجرایی کردن قراداد و تعهدنامه ای بدانند که مردم در ابتدای نصب هر اپلیکیشنی خود را به آن متعهد می دانند و در غیر اینصورت امکان نصب آن را نخواهند داشت.